ur led är vädret ??

Minus 12 grader..  det är typ det kallaste vi haft på hela vintern.. problemet just nu är väl bara det att det här är inte en vintermånad.. mars - hmm förlåt mig SLUTET av mars anses verkligen som startskottet på den kommande våren.. jag har hittat både tussilago snödroppar o några andra gula sippliknande blommor (gulsippor kanske om ngt sådant finns!???) knopparna på diverse buskar var stora till bristningsgränsen.... yes tänkte man va gött med en tidig vår, med varma sydliga vindar solsken grönt gräs o glada fåglar.. o framförallt en solvarm glad Karin! Men ICKE.. nåågon måste hört mig när jag o Tina gladeligen berättade för de storögda irländare vi träffade att vi hade haft den varmaste vintern i sverige på 250 år, denna någon måste tänkt att det måste jag nog fan ändra på så nu vänder vi vinden o stänger av vårvärmen o låter vintern sätta igång 3 månader försent..  jag tror vi får vara tacksamma om vi kan ta av oss långfillingarna till midsommar...

nåja man får vara glad för det lilla.. var på trevligt 18årsfest igår - tack Pauline! o snart ska jag vara inflyttningskock hos Icka.. då blir det italienskt på menyn... det ska bli nice för jag gillar ju det där med att laga mat! (ska rekommendera dryckesförslag när menyn är bestämd ihop med värdinnan!!)

i övrigt så är ju påskhelgen snart över så snart är vi tillbaka i vardagen.. som uppenbarligen är mycket KALL!

klä er varmt!

// K


Kommentarer
Postat av: Cattis

hata vintern...hata sverige

2008-03-23 @ 11:23:42
URL: http://caddiez.blogg.se
Postat av: Pauline

Tack själv, för att du ville komma:D..japp snart ska du vara kock så att jag får äta din goda mat, ha det toppen bra i kylan, hoppas på att våren kommer så småning om.....

2008-03-23 @ 14:00:24
URL: http://hatarvarjagbor.blogg.se
Postat av: icka

ja! tänk att det verkligen ska lagas riktigt mat i min lägenhet.. ;) hihi! kram

2008-03-24 @ 17:20:33
Postat av: elöööna

karin ha en blogg!!! kischen like, everybody like, we like :) mums på re! extra mos najs o se dej o lördags oxå! party-karin - bäst på fest haha!
kallt?! vadå tycker du de e kallt?! nu tycker ja du e bitter ;) smisk

2008-03-25 @ 08:33:23
URL: http://kischen.blogg.se
Postat av: Albertina

Ja tror nog att irlandarna horde oss nar vi berattade om varan extraordinart varma vinter, o e overtygad om att de kan hallas ansvariga for snon o kylan. Men de verkade inte fatta dehar me att ja bor i Brighton, for har har vi ingen sno.. hmm..? Eller Dave sager att de snoade lite, men ja sag de inte (ja blundade den sekunden)
Om inte annat kan Murphy hallas ansvarig, (de sa pappa jalla fall) ..o en sista utvag e ju alltid att klandra Lander.
Jag kommer ju anda inte hem forran till midsommar, o da har ja ett par termobrallor som vantar pa mej.. men va fan ska ja kla Dave i?! han kommer frysa ballarna av sej.. hmm ja sager ingenting till honom.

Hoppas fingrarna mar battre..
//T

2008-03-26 @ 09:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0