kommuniststaten Sverige..

Jo så är det faktiskt vi lever i en kommuniststat.. o nu blir jag säkert lynchad av en o annan men ibland blir jag så extremt irriterad på vårt land...
exempel ett: Jag tittar inte på TV - jag har inte ens någon boxer ERGO jag kan med andra ord inte se det utbud som erbjuds av sveriges radio och tvtjänst... likförbannat skall jag betala tv-licens VARFÖR DÅ? jo för att enligt radiotjänsten i kiruna ska man betala om man så bara har en DVD-spelare för det finns modernt utrustade DVDs som faktiskt kan användas som kombinerad Boxer/DVD för det finns mottagare i dem.. hmmm då kan jag berätta att min DVD är från 1400-talet man vevar igång den o har man tur så går det att se på en film.. den kostade si så där 600 kr o har DEFINITIVT ingen motagare i sig..
Slutsatsen är att jag på INGET sätt kan ta emot SVT 1 SVT 2 eller UR (utbildningsradions utbud!) o jag har heller inget som helst intresse av det men likförbaskad skall jag enligt svensk lag betala licensen!! hur kommunistiskt är inte detdå?
nu hittade jag ett kryphål o sa att jag har ställt ut min tv i garaget! det är för visso inte sant men för i helvete det måste vara fulllt tillåtet för mig att se på film som jag köpt eller hyrt på den tv jag har köpt o den DVD jag har köpt.. men tydligen inte... OM ngn från radiotjänsten läser detta stäm mig gör vad ni vill men jag kommer ALDRIG att bli kund hos er igen...

Exempel 2 skatteverket.... jag säger bara skatteverket! PAPPHATTAR!  Thorbjörn fick förra året tillbaka en del på skatten... han gjorde många avdrag då han hadde dubbelt boende pga utlandstjänst... ni som har fått tillbaka på skatten vet hur glad man blir tjoho!! lite extra pengar (i Ts fall 40 000 kr en rejäl slant att lägga på lån och annat tjafs!) men nu mina vänner ska höra o läs noga nu! ni får INTE göra av med dessa pengar förrän det gått ett år! jo ni läste rätt .. nu för några veckor sen kom ett brev t T att hey du har fuskat o du ska betala tillbaks de pengar du fick tillbaks på skatten förra året + en STRAFFAVGIFT för att du har försökt lura det vårt fina skatteverk.. ursäkta mig sa T när han ringde till damen på skatteverket.. det måste vara fel NI har ju faktiskt för ett år sedan godkänt mina avdrag och betalat ut pengar till mig ni tror väl inte jag har dem kvar jag uppfattade dem som MINA pengar! Det är helt fel sa tanten de kan i ett år framöver kräva dem tillbaka!  det står klart o tydligt på skatteverkets hemsida ... jag vill bara rekommendera alla att försöka tyda den text som står på skatteverketshemsida (www.rsv.se) om du inte har en advokatutbildning så förstår man faktiskt knappt vad som står där!

Med andra ord är skatteverket ofelbara de kan absolut inte göra fel bara så ni vet Det var ABSOLUT INGEN där som hade gjort ngt fel med att betala ut dessa pengar! utan felet ligger enbart hos T -  enfaldiga människa som inte visste att pengarna faktiskt inte var hans på riktigt förrän efter ett år..

är det ngn mer än jag som tycker systemet är konstigt? att det typ uppmanar folk att jobba svart? hur som helst för att jävlas tillbaka lite anser jag att ni alla ringer till RSV o frågar om minsta avdrag... det är ju snart dags att deklarera.. låt dem jobba för pengarna o för att vara på den säkra sidan spela in samtalen!! eftersom de nu aldrig behöver stå tillsvars för de misstag de gör...

överväger att flytta till en bananrepublik eller åtmistone ett land där man ej betalar skatt ( förenade arabemiraten kanske?)

det var allt för mig
Hej
// K


Kommentarer
Postat av: Linda

Du verkar vara född och uppvuxen i Sverige. SLUTA LIPA du har det jävligt bra. Om du inte förstår vad som står i deklarationen så är det väl din uppgift att ta reda på det? Jag förstår att T inte hoppade av glädje när han fick beskedet men jag tycker det känns lamt att göra avdrag på 40000 eller va det nu var utan att läsa igenom villkoren först. Men det är kanske lättare att slänga ur sig "Kommuniststaten Sverige" då det inte alls är kommunism det handlar om. Läs en bok.

2008-03-28 @ 11:27:26
Postat av: icka

men jaaa! jag håller med dej helt och fullt, och av egen erfarenhet måste jag säga att det är inte mycket som är rätt i detta vackra, fria, jämnställda land! Med tanke på hur svårt det är att förstå alla papper som skickas ut så.. Jag tycker vi startar ett eget litet land, va sägs?? På ¨nåt varmt ställe:) kram

2008-03-29 @ 16:29:53
URL: http://common.blogg.se
Postat av: elöna

karin-parin!
miss you again.- de va ju inget nytt! haha! ska vi sno ihop en liten lunch snart igen ele o snacka lite skit? de behövs. pusso kram

2008-04-02 @ 09:40:33
URL: http://kischen.blogg.se
Postat av: Albertina

Att svenska skatteverkets hemsida är ett enda Matrix är ingen hemlighet, de e de fler som tycker.
Jag skickade ett mejl till skatteverket och frågade om man kan betrakta återbäring som sina egna
pengar och använda dom hur man vill.
Lennart på kundtjänsten svarade att ?Ja, det är dina pengar.?
Så T's situation är ett mysterium..

Till fröken Linda säger ja bara;
Säg inte till folk du inte känner att dom har de jävligt bra. De vet du ingenting om.
Och om Sverige är en kommuniststat eller inte är en tolkningsfråga, och sådana tycker väl jag att var o en får ta ställning till själv.. Ingens åsikt e mer rätt än nån annans. Så håll du dina smarta
kommentarer för dej själv. Du kanske också borde läsa en bok!

2008-04-02 @ 13:28:51
Postat av: molla

Det är fler som råkat ut för detta- helt otroligt att RSV tar ett beslut och betalar ut pengar-
OJ vi gjorde visst fel varsågod och betala tillbaka!? De borde inte kunna kräva tillbaka pengarna när de godkänt deklarationen! TV licens- suck- varför inte betala för de kanaler man vill ha- alla andra kanaler måste man ju betala för- de skulle spara in alla pengar de lägger på att skicka ut brev och betalda kontrollanter och istället få in pengar- troligen från fler om de sänder tillräckligt bra program.
Till Linda- Visst vi har det bra i Sverige men vissa saker är faktiskt mycket underliga!!Vi har ju yttrandefrihet i Sverige men man kan tala om vad man tycker utan att vara elak..eller hur. Vi har också demokrati där det är tillåtet att tycka vad man vill!

2008-04-03 @ 22:05:56
URL: http://enhemligtyp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0